Spaarmoeder!

Welkom op het Blog van Spaarmoeder! Dit is een voortzetting van Spaarmoeder.blogspot.nl

WOZ-waarde met 15% verhoogd

Leave a comment

Ik was benieuwd in hoeverre de gemeente meeging in de verhoging van de WOZ-waarde. Ik had de brief al eerder verwacht, maar het werd pas dit weekend dat de brief digitaal in mijn berichtenbox stond. De WOZ-waarde van mijn woning is met 15% verhoogd ten opzichte van vorig jaar. Nu blijkt de gemiddelde stijging landelijk op 17% te zitten. In totaal is het in drie jaar tijd met 30% gestegen. Ik heb het idee dat het navenant de huizenprijzen is, dus dat klopt dan wel. Voor mijn hypotheek maakt het volgens mij niets uit. Ik krijg niet minder risico-opslag. Mijn gemeentelijke heffingen komen uit op 753 euro afgerond. Van het Waterschap volgen nog.

Omdat we in de meestvoorkomende woning wonen, ook al is het een hoekwoning, had ik al eerder op de tabellen gekeken en dit zo´n beetje wel verwacht. De gemiddelde woning in mijn woonplaats heeft de waarde van onze woning. Langzaamaan verandert de buurt en inmiddels zijn een heel aantal vandezelfde woningen verkocht. Of mensen nog steeds de vraagprijs krijgen weet ik niet. Maar zo ja, dan is mijn huis ruim een ton in waarde gestegen sinds juni 2018. Ik ben dus dankbaar dat ik toen zo kort na de scheiding in 2016 weer een eigen woning kon kopen. Niet dat we er voor nu iets aan hebben, want het zit in het huis en je weet maar nooit hoe het gaat met de woningmarkt. Toch geeft het een behaaglijk gevoel en voel ik mij bevoorrecht.

Author: Spaarmoeder!

Welkom op het blog van Spaarmoeder. Ik ben inmiddels 42 jaar en geniet van als het geks en liefs dat zoon (12) en dochter (11) me brengen. We proberen samen zoveel mogelijk te genieten van al het mooie en goede dat op ons pad komt. Met vallen en opstaan proberen we bewuste keuzes te maken in ons doen en laten. Leuk dat je meeleest! Mijn oude blog op Blogger geeft nog nieuwe verhalen weer, maar uiteindelijk ga ik over op Wordpress.

Leave a comment